כתיבת בלוג היא מחויבות. שבוע אחר שבוע, ולשקדנים במיוחד, גם ביניהם, בינינו, תיק-תיק. ולפעמים, גם טובי הכותבים ואלופי הרעיונות מרגישים ש... מה לעשות... אין לנו, אבל ממש אין לנו, מה לכתוב היום... טוב, אז כך אנחנו מרגישים, ועכשיו צריך לקחת נשימה עמוקה, להתמלא בחמצן ובאנרגיות, ולמצוא - יהא אשר יהא - את ליטרת המילים הדרושה. כי משימה זו משימה.
בינינו, הרי אין באמת מצב שאין לנו מה להגיד על משהו שראוי להתייחסות. ככה אנחנו מתוכנתים. יש לנו מה להגיד על כל דבר ועל כל אחד. זה העניין הזה עם הכתיבה, והצורך לעמוד במשימה, שמלחיץ אותנו. והלחץ - הוא זה שמאיים לשתק אותנו.
טוב, אז מה את מציעה, עידית?
הנה כמה קצות חוט, שאפשר להתחיל מהם, ולפני שמבינים מי ומה - אנחנו כבר בדרך הנכונה והעניינים חוזרים למסלול. בבקשה:
אפשר להתחיל מתמונה.
מקובל לומר שתמונה אחת שווה אלף מילים. אז נחפש לנו תמונה עם סיפור מעניין, כזאת שכל קורא ייעצר כדי לבדוק מה הסיפור שלה... ועכשיו יש לנו אלף מילים מוכנות - רק להעלות את הסיפור הזה על הכתב. עם קצת דימיון ויצירתיות, אפשר לחבר כל נושא לכל תמונה. החוכמה, כמובן, היא ללכת על הנושא שרלבנטי ומתאים לנו ולקוראים שלנו.
אפשר להתחיל מכותרת מהממת.
איפה מוצאים כותרות מהממות באמת? נסו את הסופרמרקט השכונתי. ליד הקופות תמצאו את הגרסה הישראלית של הקוסמופוליטן. מקור מצוין לכותרות צהובות. "7 דרכים הורסות שלא חשבת עליהן עד היום לגרום לגבר חלומותיך לאבד את הראש ולהתאהב בך נואשות בתוך 5 דקות". צהוב מספיק? עכשיו הבה ניתן לראש שלנו להתפרע. הרעיון הוא לחבר את הלם הכותרת עם שמץ של הומור פרוע, כדי להוציא מתוך הפנטזיה הטבלואידית תוכן שמתאים לקוראים שלנו.
אפשר להתחיל מסרטון וידיאו.
הפעילו את מצלמת המחשב שתקועה על המסך ופצחו בשיחת נפש עם הקוראים. זהירות, העניין הזה עם הווידיאו לא עובד לכל אחד. יש כאלה שעינית המצלמה מוציאה מהם את המיטב ונותנת להם כנפיים יצירתיות של סטנדאפיסט כוכב-עולה מאוף-אוף-ברודווי, ויש כאלה שאימת המצלמה מצליחה לכבות אצלם גם את הרעיונות הכי מדהימים בעולם. חשוב מאוד לאבחן תחילה לאיזה זן אתם משתייכים. אבל כך או כך, גם זו דרך להתנער במהירות משיתוק הכתיבה.
אפשר להתחיל עם משהו שאחרים כתבו.
אני קוראת לזה "האצלת תוכן" (באנגלית קוראים לזה CURATION). הרבה דוקטורים חבים את התואר המכובד שלהם לעבודת דוקטורט שנולדה מתוך סקירה ספרותית. גם אנחנו יכולים ללקט לקוראים שלנו מאמר, מחקר או סתם פוסט מבריק של כותב שאנחנו מעריכים את כתיבתו, להוסיף כמה מילות הקדמה, הסבר והקשר בהתחלה, ולחתום בחוות דעת, סיכום וקישור לנושא שבו אנחנו עוסקים, והרי לנו פוסט לתפארת.
יש לכם רעיונות נוספים? למה שלא תעלו אותם על הקיר של "פתרונות תוכן לשיווק מנצח", כדי שכולנו נחכים ונלמד?
שמי עידית נעמן ואני מומחית לתוכן שיווקי. על ידי יישום של אסטרטגיות שיווק מבוססות תוכן, וחשיפת הנוסחאות לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי, אני מלמדת אנשי עסקים כמוך, להגביר את התנועה לאתר, לייצר יותר לידים, להגיע ללקוחות הנכונים ולהגדיל משמעותית את המכירות. אני מזמינה אותך להיכנס עכשיו לאתר שלי, http://www.bizacademy.co.il, להירשם לקבלת הניוזלטר שלי "דוקטור תוכן", ולקבל מידי שבוע מידע מעשיר ומועיל, שיוביל אותך צעד-צעד להצלחה ולהישגים.